Misja i zobowiązania

Equilibrium #equalityproject
W ramach projektu Equilibrium #equalityproject realizowanego we współpracy z Uniwersytetem w Maceracie (Włochy) powzięliśmy zobowiązanie ukazywania i nieustannego uaktualniania w naszych publikacjach tematów ściśle związanych z dynamiką zmian współczesnego świata, ze szczególnym naciskiem na kwestie równości, różnorodności, równouprawnienia.
Naszym celem jest inspirowanie i poszerzanie horyzontów uczniów, nauczycieli i rodzin poprzez promowanie wzorców zgodnych z wartościami sprawiedliwości społecznej, równości płci oraz różnorodności, a tym samym wspieranie kultury integracji.
W naszych publikacjach dydaktycznych prezentujemy treści o wyważonym charakterze odzwierciedlające nieustanne zmiany społeczne i kulturowe. Posługujemy się ilustracjami wolnymi od uprzedzeń i stereotypów oraz inkluzywnym językiem wyrażającym poszanowanie wobec każdej osoby.
W projekt Equilibrium zaangażowani są redaktorzy wydawnictwa ELi oraz pracownicy naukowi Uniwersytetu w Maceracie. Opracowują oni wytyczne dla publikacji szkolnych uwzględniające edukację w zakresie równości już od pierwszych lat nauki oraz eliminację stereotypów z procesu kształcenia szkolnego.
Jakie są nasze treści? Starannie zredagowane w celu ułatwienia świadomego i zrównoważonego nabywania wiedzy w kontekście społecznym i kulturowym.
Jaka jest nasza ikonografia? Przemyślana tak, aby poprzez język wizualny zwiększyć świadomość kultury równości.
Jakiego języka używamy? Bezstronnego, życzliwego, zrównoważonego, inkluzywnego i precyzyjnego, aby ukazać różnorodność w sposób wolny od stereotypów.

Agenda 2030
Sustainable Development Goals: Włączamy się w działania wspierające kształtowanie w dzieciach i nastolatkach postaw zbieżnych z realizacją Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030 określonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych w kontekście wyzwań stojących przed współczesnym światem.
Stoimy na stanowisku, że budowanie wśród młodych ludzi świadomości cierpienia bliźnich, ubóstwa, głodu, nierówności i niesprawiedliwości społecznych, braku dostępu do opieki zdrowotnej oraz edukacji powinno być istotnym elementem kształcenia szkolnego. W naszych publikacjach wdrażamy więc treści promujące wartości i postawy uwrażliwiające dzieci nastolatków na powyższe kwestie, tym samym ułatwiając uczniowi rozwój osobisty uwzględniający te istotne dla przyszłości świata wytyczne.
Nasze lektury i podręczniki zawierają treści odnoszące się do siedemnastu obranych przez ONZ celów związanych z dbałością o człowieka, planetę, dobrobyt, pokój i partnerską współpracę w każdym obszarze ludzkiej działalności. Są one sformułowane w siedemnastu następujących punktach:
- Goal 1: No Poverty,
- Goal 2: No hunger,
- Goal 3: Good health and well-being,
- Goal 4: Quality education,
- Goal 5: Gender equality,
- Goal 6: Clean water and sanitation,
- Goal 7: Affordable and clean energy,
- Goal 8: Decent work and economic growth,
- Goal 9: Industry, Innovation and Infrastructure,
- Goal 10: Reduced inequality,
- Goal 11: Sustainable cities and communities,
- Goal 12: Responsible consumption and production,
- Goal 13: Climate action,
- Goal 14: Life below water,
- Goal 15: Life on land,
- Goal 16: Peace, justice and strong institutions,
- Goal 17: Strengthen the means of Implementation and revitalize the global Partnership for sustainable development goals.